חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסרטים והפודקאסטים של השומר החדש

סדרת 'השומרים'

חדשנות ככלי לבניית ביטחון מזון

איך משפיעה המלחמה על יזמים מקומיים ויזמים מחו״ל בהשקעות בענף החקלאות? האם יש ירידה בכמות ההשקעות או שהמשבר שהביאה עמה המלחמה הוא דווקא הזדמנות? והאם מדינת ישראל מסייעת בנושא?

ביטחון המזון של ישראל בסכנה

עד כמה מדינת ישראל תלויה בייבוא כדי לספק מזון לאזרחיה? כ- 80% מהקלוריות בתזונה במדינת ישראל וכ96% מהחיטה והדגנים – מגיעים מיבוא או תלויים בו. מצבי חירום עלולים לפגוע בהובלה הימית ולייצר סיכון משמעותי לזמינות המזון בישראל! היכן ישראל ממוקמת במדדים בינלאומיים של ביטחון מזון? מה הם הסיבות להיעדר ייצור מקומי מספק של מזון ועד כמה התלות בייבוא מסוכנת לנו? 

מחורבן לצמיחה

סיפורו הבלתי ייאמן של שייקה שקד, חקלאי מנתיב העשרה שלמרות הטבח כבר החלק בשיקום החקלאות. כיצד המלחמה שפגעה אנושות בחקלאות בעוטף משפיעה על ביטחון המזון? איך ניתן לשקם את העוטף לצד הצמחת דור חדש לחקלאות? ומה הכלים שחקלאים צעירים זקוקים להם?

אוזלת היד של השלטון: הפשיעה בחברה הערבית

שוחחנו עם אמיר מזאריב ראש מועצת זרזיר יו"ר פורום רשויות הבדואיות בצפון על הפחד של אזרחים ערבים, חוסר האונים והאלימות המשתוללת ובעיקר על הנוער שמוצא את עצמו בארגוני הפשע. וגם על הדרכים למיגור הפשיעה ובחינוך כפתרון משמעותי לבני הנוער המעניק להם שייכות, תעסוקה ומסגרת אחרת מלבד ארגוני הפשיעה.

איך יראה "שומר החומות 2"?

שוחחנו עם האלוף יצחק בריק על מוכנותה של ישראל לשומר החומות 2 ועל השפעת מצב ביטחון הפנים על ההתמודדות עם איומים מבחוץ. בנוסף, שוחחנו על ההשפעה של אי ההתייצבות של חיילי מילואים? ומדוע החזרת המשילות היא צורך ביטחוני מהמעלה הראשונה?

איך מחזירים את הביטחון האישי לאזרחי ישראל?

שוחחנו עם ניצב בדימוס במשטרת ישראל ותת אלוף בצה"ל, צביקי טסלר,  על אתגר העורף הישראלי, הטשטוש בין מג"ב למשטרה שמשפיע על הטיפול בנושא הפשיעה החקלאית והצורך במשמר לאומי כאחד מהפתרונות לטיפול במשבר הביטחון האישי במדינת ישראל.

עד כאן. עוצרים את פרוטקשן!

שוחחנו עם יריב בן עמי, בעל עסק מקיבוץ הגושרים שסרב לשלם פרוטקשן ויחד עם בעלי עסקים נוספים הם מחליטים להפסיק לשתוק ולהקים את יוזמת 'עד כאן'

הנוער של היום כמו שמעולם לא הכרתם

אומרים עליו שהוא מפונק, מרוכז בעצמו, אינדיבידואליסט ומכור לטיקטוק. מה אתם יודעים על הנוער של היום? כינסנו קבינט מכובד של בני נוער לשיחה מעמיקה כדי לשמוע מה יש להם לומר על המצב במדינה, על קיטוב, על האתגרים של חקלאים ישראלים, על המקום של נוער להשפיע.

חווה תחת מתקפת פרוטקשן

סיפורו של ה. חקלאי בחווה במורדות הגולן, המתמודד עם עם איומים, ונדליזם ואפילו איומים על חייו. להאזין ולא להאמין. את הפרק הזה פשוט אסור לאף אזרח במדינה לפספס.

מהטיקטוק למעדר - בני הנוער שבוחרים אחרת

מה גורם לנער בן 16 לקום כל בוקר מהמיטה ב-5:00 עם תחושה של שליחות? ומה מושך בני נוער מכל קצוות הארץ במאה ה-21, ללמוד דווקא בבית ספר חקלאי? לשאוף לחלוציות ולחלום על ציונות? ראיון עם תלמידי אדם ואדמה והסופרת גלילה רון פדר.

משקיעים בחקלאות

מדוע עכשיו זה הזמן הטוב ביותר להשקיע בחקלאות? מה הן ההשקעות הבטוחות ביותר בזמן אינפלציה? שיחה עם מייקל אייזנברג, יו"ר השומר החדש ושותף-מנהל בקרן הון הסיכון אלף (Aleph), אבי כהן, מנכ"ל ארץ נושבת ונחשון פרידמן, מנכ"ל ומייסד חברת מטע על חברת ההשקעות "ארץ נושבת" ועל השקעות מניבות בחקלאות.

האם אפשר לנצח את הפרוטקשן

איך נראה החיבור בין חברה ומשטרה במאבק על הביטחון האישי? ראיון עם מפקד המחוז הצפוני לשעבר, שמעון לביא ששבר את תפיסת ההכלה והפך לאויב הפרוטקשן. בהשתתפות יואל זילברמן, מנכ״ל ומייסד השומר החדש.

 

מפריחים את השממה - התיישבות במאה ה-21

איך מקימים יישוב במקום הכי מרוחק בנגב? למה ההתיישבות היא משימה לאומית שצריכה להדאיג כל אחד ואחד מאיתנו? אורי ספיר, סמנכ"ל התיישבות ותעסוקה מתארח בפרק חדש בפוקאסט "השומרים" ומספר על המשימה החדשה שלנו, על הקמת הגרעין בניצנה יחד עם תושבת ניצנה הדס ניסן. 

איך הנגב שינה את פניו

סיפורם של און ריפמן ושי דרומי. און ריפמן, סמנכ״ל פיתוח בשומר החדש ומייסד שותף מגולל את סיפור ילדותו ברביבים שבנגב עד למפגש הגורלי עם דידרומי. בפרק חדש הפודקאסט ״השומרים״ הם מספרים את סיפורו של הנגב ששינה את פניו עד למציאות המדאיגה שלימינו.

 

ממשבר לצמיחה - סיפורה של התנועה החדשה

אייל חפר, חקלאי ומזכ"ל לשעבר של חטיבת בני המושבים יחד עם שירי ארדיטי נחום, מזכ"לית תנועת בני המושבים לשעבר והמזכ"לית הנוכחית של התנועה החדשה, מספרים את סיפור ההקמה של התנועה החדשה בשומר החדש. הסיבות והסערה שליוו את הקמתה, השינויים במרחב הכפרי ועל אפיקי ההתחדשות של התנועה החדשה והתאמתם לנוער של היום, תוך שמירה מתמדת על השורשים והחיבור הטבעי לחקלאות ולהתיישבות.

מאינטל לשמירה לילית בשדות - סיפורו של מתנדב

מה גורם לשלומי לצאת בלילה מהבית, בקור ובחום ולשמור? איך נראית שמירה? מה עושים בשמירה? ולמה לו לשמור? בפרק הזה נתוודע לסיפורו של שלומי דורון, מתנדב ותיק, תושב בנימינה שהחליט לצאת לשמור על הבית וסחף אחריו את כל היישוב.

 

יהודה מרמור ויואל זילברמן

הסיפור המטלטל של יהודה מרמור, דור שלישי במושבה יבנאל שמנהל מאבק של שנים על אדמות המרעה. פגישה כמעט מקרית לפני 12 שנה עם יואל זילברמן, מנכ״ל ומייסד השומר החדש, הביאה אליו מאות מתנדבים ששינו את חייו.

פודקאסטים בהשתתפות אנשי השומר החדש

יואל זילברמן: ישראל הפכה למדינת פרוטקשן

ממשלות ישראל איבדו שליטה: על הכבישים, על הדרום, על הצפון, על ארגוני הפשע. על האלימות המשתוללת. הן איבדו את המשילות. 
פרק בסדרת "מחזירים את המשילות"

הפתרון של מייסד אדם ואדמה מבית השומר החדש: בניית מערכת החינוך מחדש

הקמת ביה"ס חדשני – איך הופכים רעיון למציאות?האם יש חינוך ערכי היום בישראל? האם אפשר להציל את מערכת החינוך או שצריך לפרק ולבנות מחדש? ואיך חינוך חקלאי משפיע על הנוער?
פרק בפודקאסט של עמותת חמש אצבעות

להניע נוער עם עמית מאיר: הדור הבא של החקלאים והחקלאיות

על החשיבות בלהיות שותפים של הנוער ולא מעליהם, על המשבר החקלאי, על הקשר העמוק למדינת ישראל ועל הסיפוק והמשמעות שהנוער מחפש היום ולא מוצא בבתי ספר רגילים. פרק בסדרת "להניע נוער"

סרטי השומר החדש

הגשת מועמדות למשרה:

הפודקסטים של השומר החדש

הגשת מועמדות למשרה:

הפודקסטים של השומר החדש